قدس آنلاین-ایلام: سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: سال گذشته، استان ایلام از لحاظ تعداد افراد قبول شده در چهاردهمین آزمون سراسری قرآن کریم، به مقام سوم کشور دست یافت.

ایلام در رتبه سوم آزمون قرآن کریم

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، عظیم ایدی در مصاحبه با جمعی از اصحاب مطبوعات و رسانه های استان ایلام با بیان اینکه فعالیت‌های این معاونت با هدف تعمیق و ترویج قرآن و معارف قرآنی در بین آحاد جامعه صورت می گیرد، اظهار داشت: ارتباط و انس مستمر  با قرآن کریم تأثیر بسزایی در رفتار فردی و اجتماعی قشرهای مختلف جامعه دارد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه فعالیت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال 1388 با برگزاری اولین آزمون سراسری قرآن و عترت آغاز شده است، افزود: تاکنون 14 آزمون سراسری در کشور برگزارشده است.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه این آزمون هرسال در دو مرحله( اردیبهشت‌ماه و آبان ماه ) برگزارشده است، گفت: این آزمون امسال یک مرحله ای است و در آبان ماه سالجاری نیز شاهد برگزاری پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم  خواهیم بود.

عظیم  ایدی با اشاره به اینکه ثبت نامه آزمون پانزدهمین دوره، از 20 شهریورماه سال جاری آغازشده و تا 29 مهرماه ادامه دارد، بیان داشت: طی هماهنگی های به عمل آمده با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، کارکنان دولت نیز می‌توانند در این آزمون امسال شرکت کنند.

وی با بیان اینکه برای کارمندانی که حدنصاب نمره لازم را در این آزمون کسب کنند 28 ساعت دوره ضمن خدمت محاسبه و گواهینامه معتبر صادر می شود، یادآور شد: ثبت‌نام در آزمون هم از طریق مؤسسات قرآن و عترت استان و هم به‌ صورت الکترونیکی و آزاد صورت می‌گیرد.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه منابع این آزمون در سایت مربوطه اعلام‌شده  است، خاطرنشان کرد: کتاب « به‌سوی فهم قرآن » که حاوی تفسیر سوره صف است برای این آزمون در نظر گرفته شده است و عزیزان شرکت کننده می توانند این کتاب را تهیه و در آزمون شرکت نمایند.

 عظیم ایدی تصریح کرد: تبلیغ، ترویج و گسترش فعالیت‌های قرآنی، سنجش ارزیابی کمی و کیفی عملکرد مؤسسات قرآنی، ایجاد انگیزه در میان اقشار مختلف جامعه و قشر نوجوانان و جوانان، استانداردسازی فعالیت‌های قرآنی، شناسایی و معرفی نخبگان قرآنی در آزمون و به‌روزرسانی و تکمیل بانک اطلاعات جامعه فعالان قرانی در سراسر کشور، از اهداف اصلی برگزاری این آزمون است.

وی با بیان اینکه این آزمون در 4 موضوع حفظ قرآن کریم( حفظ 5 جزء، 10جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم )  تدبر در قرآن مجید، ترجمه و تفسیر قرآن کریم و معارف قران کریم و عترت اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود، گفت: سال گذشته 1960 نفر در آزمون سراسری قرآن کریم و عترت در استان ایلام ثبت‌نام و از این تعداد نیز 1365 نفر در آزمون شرکت کردند.

 سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه سال گذشته 1450 نفر توانسته‌اند در این آزمون  نمره حدنصاب را کسب و گواهینامه معتبر آموزشی دریافت نمایند، تأکید کرد:  سال گذشته، استان ایلام از لحاظ تعداد افراد قبولی در چهاردهمین آزمون سراسری قرآن کریم، به مقام سوم کشور دست یافته است.

عظیم ایدی با بیان اینکه تاکنون حدود 400 نفر از طریق مؤسسات قرآن و عترت و 300 نفر از کارکنان دولت نیز برای شرکت در پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم و عترت ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار داشت: پیش‌بینی می شود که امسال بیش از ۲ هزار نفر از اقشار مختلف مردم و کارمندان این استان در این آزمون شرکت نمایند.

وی به برنامه تجلیل و تقدیر از برترین های این آزمون اشاره و تصریح کرد: به برترین های این آزمون و به قید قرعه، جوایز نفیس و ارزنده ای اهداء خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.